Dış Gebelik Kendiliğinden Düşer mi?

Dış gebelik, döllenmiş yumurtanın rahmin dış yüzeyine yapışmasıdır. Dış gebelik kendiliğinden düşer mi sorusuna cevap olarak bazı bireylerde kendiliğinden düşmektedir. Normal şartlarda döllenmiş yumurtalar rahmin iç yüzeyine yapışır fakat dış gebelikte döllenmiş yumurta uterusun ana boşluğunun dışına yerleşir ve orada embriyo büyümeye başlar. Dış gebeliğin diğer ismi ektopik gebeliktir ve dış gebelik normal bir gelişimde ilerlemez. Büyüyen doku tedavi edilmezse ciddi kanamalara sebep olabilir.

Dış gebelikte kürtaj olmak bir işe yaramaz çünkü kürtaj rahim içini temizler ama dış gebelikte bebek rahim içinde değildir.

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Dış gebelik çok ciddi bir durumdur ve erken bir dönemde hekim ile görüşülmez ise fark edilmesi azdır. Dış gebelik belirtileri şu şekildedir,

• Dış gebelik durumlarında genellikle kahverengi kanamalar ile görülür.
  • Kanama miktarı ve süresi normal adet gününden farklılık göstermektedir.
  • Kanama olmadığı zamanlar kasık ağrısı ortaya çıkabilir. Bu ağrılar genellikle dış gebeliğin yerleştiği bölümde yaşanmaktadır.
  • Karın kısmında oluşan ağrı veya tek bir tarafında oluşan ağrı.
  • Kilo kaybı, baş dönmesi.
  • Dış gebelik nasıl anlaşılır dersek genel olarak adet gecikmesi ile beraber karın ağrısı dış gebeliğin genel belirtileri diyebiliriz.

Dış Gebelik Sebepleri Nelerdir?

Döllenme tüp içinde gerçekleştiğinde zamanla büyür ve tüpü yırtar. Bu sebeple iç kanamaya sebep olur ve embriyo rahme doğru yol alırken yolu kesilirse dış gebelik gerçekleşebilir. Dış gebelik sebepleri genel olarak şu şekildedir,

• İleri yaşta hamile kalmak.
  • Sigara içilmesi.
  • Annenin üst genital sisteminde enfeksiyon geçirmesi.
  • Rahim ve tüplerde enfeksiyon oluşması.
  • Tüplerde doğuştan gelen iç yapı bozukluğu olması.

Dış Gebelik Tanısı Nasıl Koyulur?

Dış gebelik tanısı koyulurken jinekoloji, kadın doğum doktorları sizi yönlendirir. Gelişen teknoloji ile beraber dış gebeliğin erken teşhis edilmesi ve tedavisini kolaylaştırmıştır.  Dış gebelik tanısı koyulmadan önce şu belirtilerin olmasına dikkat edilir,

• Vajinal kanama ve pelvik ağrıları.
  • Fallop tüpünden sızan kan.
  • Omuz ağrıları ile beraber sürekli tuvalete çıkma dürtüleri.
  • Bireyin gösterdiği semptomlara göre kanın nerede toplandığını ve sinirlerin ne derecede tahriş olduğuna bağlı olarak değişkenlik gösterir.

Dış Gebelik Tedavisi Nelerdir?

Eğer dış gebelikte yırtılma meydana gelirse ve iç kanama mevcut ise mutlaka cerrahi tedavi gerekir. Bu gibi durumlar anne ölümüne dahi sebep olabilmektedir ve hemen müdahale gerekir. Dış gebelik tedavi yöntemleri genel olarak şu şekildedir,

• Bazı bireylerde dış gebelik tüp ile korunur fakat tüp yırtılırsa, kalıcı olabilme ihtimalinden dolayı tekrarlama ihtimalini düşürmek için tüp alınmak durumunda kalınabilir.
  • Bazı bireylerde yırtılma meydana gelmez ve genel durumu iyi ise yakın takip ile gelişmeler gözlemlenebilmelidir.
  • Ağır olmayan vakalarda bir süre sonra dış gebelik kendiliğinden düşer.
  • Tedavi uygulanmadan önce hasta hakkında daha detaylı bilgi edinilmelidir ve bilinçlendirilmelidir.
  • İç kanamanın oluşturduğu hastalarda ultrason ve BHCG testi yapılmalıdır. BHCG testi değeri hamilelik öncesi değere düşene kadar takip edilir.
  • Dış gebelikten iğne ile kurtulmak mümkündür ve dış gebelik tamamen tedavi edilebilir.

Dış Gebelik Normal Gebeliğe Dönüşebilir mi?

Dış gebeliğin normal gebeliğe dönüşme ihtimali yoktur çünkü gelişmeye başlayan embriyonun taşınma ihtimali yoktur. Dış gebelikler aynı zamanda normal doğum ile gerçekleşmez cerrahi işlem sonucu gebelik gerçekleşir.

Dış Gebelik Olmaması İçin Ne Yapmalıyız?

Dış gebelik olmaması için, kadınların tüpleri ile alakalı bir ameliyat geçirmemeleri lazım ve cinsel yollar ile bulaşan enfeksiyonlardan korunmaları lazım. Eğer cinsel yollar ile bulaşan hastalığa yakalanırsanız hemen tedavi edilmeli ve ölümcül hale gelen dış gebelikten sakınmak için kadınlar bu konuda duyarlı davranmalıdır.