Polikistik Over Sendromu Olanlar Hamile Kalabilir mi?

Polikistik over sendromu olanlar hamile kalabilir mi konusuna genel olarak bakıldığı zaman her ne kadar kolay olmasa da kalan birçok kadın bulunuyor. Polikistik Over Sendromu dünya genelinde yaklaşık olarak beş milyon kadında görülen bir durumdur ve kısırlık nedenlerinin başında gelmektedir. Tüp bebek tedavileri doğal yollardan hamile kalamayan birçok Polikistik Over Sendromu hastasının hayalini gerçeğe dönüştürerek önemli bir fark yaratmaktadır.

Polikistik Over Sendromu olan kadılar için kendiliğinden hamile kalmak kolay değildir. Bu kişilerde hamile kalmayı zorlaştıracak iki temel neden bulunur. Bunlardan biri yumurtlamanın olmaması nedeniyle düzensiz bir şekilde adet görülmesi ve erkeklik hormonunun fazla olmasıdır. Ovülasyonun düzenli olmaması veya normalden az olması hamile kalma olasılığını azaltır. Buna karşı olarak geliştirilen teknolojiden yararlanılarak ve ilaç hormonunun tedavilerine başlanarak bu sendromun görüldüğü kadınların hamile kalması önündeki engelleri kaldırır ve Polikistik over olup hamile kalanlar konusunda daha fazla bir artış görülür.

Polikistik Over Sendromu Nedir?

Polikistik over sendromu nedir genel olarak bakıldığı zaman üreme çağındaki kadınlarda görülür ve Polikistik over çok sayıda folikül içeren yumurtalık dokusu anlamına gelir. Bu foliküller overlerin dış kısmına yakın yerde konumlanırlar. Yapılan ultrasonografi muayenede yumurtalıklarda sayıda fazla küçük kistler görülmesi farklı bir durumdur.

Söz konusu olan sendrom olduğu zaman kistik yapılarda adet düzensizliği ile erkeklik hormonlarının artışında eşlik etmesi gerekir. Başka bir ifade ile yumurtalıkların çoklu kistik yapı bulunmasına karşın bazı hastalarda bulgular görülmez. Polikistik over hastası hamile olduğunu nasıl anlar için normal hamilelik belirtisi ile kendini gösterir ve ilk aylarda sürekli kusma ile anlaşılır, bu sebeple eğer şüphe varsa bir test yaparak bunu anlayabilirsiniz.

Polikistik Over Hamile Kalmak İçin Ne Yapmalı?

Polikistik over hamile kalmak için ne yapmalı için tedavi edilmesi gerekir ve hangi hastada nasıl bir tedavi izlemesi gerektiği tamamen hastaların kişisel özelliklerine ve hamile kalma arzusu olup olmadığına göre belirlenmektedir. Uygun tedavilerin sabırlı bir şekilde uygulanması ile hastaların &70 kadarında gebelik durumu sağlanabilir. Polikistik over hamile kalmak için ne yapmalı için,

• Kilo verme durumu ve kişilerin ideal vücut kilosuna ulaşabildiği oranda Polikistik overle alakalı belirtiler ve vücudun etkilenmesi azalır, insülin duyarlılığı artar. Kendiliğinden yumurtlama başlarken hamile kalma kolaylaşır.
  • LH hormonunu baskılayan bazı doğum kontrol hapları tedavilerde yaygın şekilde kullanılmaktadır bu ilaçlar kişilerin düzenli adet görmesini sağlar. Orta, uzun vadede overlerin görünümünü düzeltir.
  • Rahim iç kalındığının arttığı hastalarda progesteron grubu ilaçlar önleme olarak kullanılabilir.
  • Erkek tipli kıllanmalarda belirgin bir semptomda görülürse tedaviye kıllanmayı baskılayan ilaçlar eklenir.
  • Kıllanma artısı olan hastalarda ilaç tedavisi mevcut olan kıllanma durumunu etkilemez sadece yenilerinin çıkmasını engeller.

Polikistik Over Olup Tedavisiz Hamile Kalanlar

Polikistik over olup tedavisiz hamile kalanlar özellikle kilo veren ve obezite durumundan çıkan kadınlarda gözlemlenmiştir. Bunun dışında hayat tarzındaki değişiklikler hamile kalmak için verilen çabayı destekleyici olabilmektedir. Eğer hastalarda polikistik over sendromu ve obezite varsa kilonun büyük bir kısmını kaybetmek düzenli bir ovulasyonun geri gelmesini sağlamaktadır. Bu tarz durumlarda obezite durumu varsa kilo verme zor olabilir çünkü bu hastalarda kilo vermeyi zorlaştırır.

Beslenme ve aktivite düzeyinde oluşan olumlu değişiklikler adet dönemlerinin düzene girmesini sağlar. Yapılan araştırmalar ile düzenli egzersiz yapmak %50 oranında düzenli bir ovulasyon sağlar ve hastalar bu tedavilere ek olarak sağlıklı beslenme, egzersiz yapmalıdır.