Vajinismus ne kadar sürede tedavi edilir?

Vajinismus, vajina tarafındaki kasların istemsiz bir şekilde kasılması sonucu cinsel ilişkinin yaşanamaması veya çok fazla ağrılı olmasına sebep olan bir sorundur. Genel olarak psikolojik sorun nedeniyle olur ve basit bir korku değildir. Vajinismus gerçek bir hastalık haline gelen durumdur. Vajinismus görüldüğü zaman ilk yapılması gereken, bu alanda uzman bir hekime başvurarak Vajinismus tedavi yöntemleri konusunda profesyonel destek almaktır.

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirti veren bir problemdir ve kadın bireylerde vajinismus belirtisi farklı olabilmektedir. Bazı kadınlarda tek belirti olurken, bazılarında birden fazla belirti de görülebilmektedir. Genel anlamda vajinismus belirtileri şu şekildedir,

• Cinsel ilişki sırasında kendini geri ç
  • Vajinal muayene sırasında kasların gerilmesi.
  • Cinsel ilişkiden kaçınma problemi.
  • Cinsel ilişki sırasında panik yapma sonucu ağrı hissetme.
  • İlk cinsel ilişkinin ağrılı olması.
  • Smear testi yaptıramama durumu.

Vajinismus Neden Olmaktadır?

Kadın bireylerde vajina kaslarının istem dışı veya bilinçsizce kasılması hiç beklemediğiniz anlarda yaşanabilmektedir. Kadın cinsel istek duyduğu halde ilişki gerçekleşmeyebilir ve bu reaksiyonun temelinde yanlış ve sağlıksız cinsel mesajların bilinçaltına yerleştikten sonra vajina çevresindeki kasları refleks olarak kasması olabilir. Bu mesajların kaynağı genel olarak şu şekildedir,

• Ağrıdan korkma.
  • Hamilelik korkusu.
  • Cinselliği kötü kullanı
  • Tıbbi veya fiziksel durumlar olduğu gibi.
  • Aşırı heyecan ve aşırı tutucu olmak.
  • Yetersiz cinsel eğitim veya dengesiz eğ
  • Evdeki şiddet ortamı.
  • Aile korkusu ya da güvensizlik gibi çok çeşitli sebepler olabilmektedir.

Vajinismus Teşhisi Nasıl Konulmaktadır?

Alanında uzman bir kadın hastalıkları doktoru ve doğum uzmanı tarafından basit bir jinekolojik değerlendirme ile konulabilir. Hastanın anomnezin ve jinekolojik muayene yapılarak vajinismus teşhis yoluna gidilir teşhis sırasında herhangi bir cihaz ya da alet kullanılmamaktadır.

Vajinismus Tedavisi Nasıl Yapılır?

Vajinismus tedavi edilebilir bir sorundur ve vajinismus tedavisi görenler büyük ihtimalle bu hastalığı atlatabilmektedirler. Vajinismus tedavisi büyük şehirlerde ve hastanelerde çözümü olduğu gibi diğer şehirlerdeki doğum uzmanları ve kadın hastalıkları psikologlar tarafından da yapılabilir. Vajinismus tedavisi görenler tarafından tecrübe edinilerek şöyle sıralanabilir,

• Himen’in alınması, yani vajinismus olan pek çok bireyin kızlık zarı yani himen’in alınmasıyla bu sorunun üstesinden geleceklerini sanmak sorun yaratabilir. Fakat kızlık zarının alınması ile sorun daha da artabilir ve hatta zarın alınması nedb adlı doku oluşumuna sebebiyet verebilir ve dolayısıyla daha çok ağrıya neden olmaktadır.
  • Çok az durumlarda rijit ve kalın himen varsa cerrahi olarak alınabilmektedir fakat bu işlem de vajinismus sorununun iyileşeceği anlamına gelmez.
  • Psikoterapi ile gevşeme öğrenilmesi gereken bir beceridir ve gevşemeyi bilmeyen bireylerde sonuç alı Bu nedenle psikoterapi yardımı ile tek başına etkin tedavi metodu olmamaktadır.
  • Gevşemeyi bilmeyen bireylerde başaramama korkusu ankisiyeteye sebep olur. Dolayısıyla kalp atışları artması ile beraber kaslar gerilir, soluma yüzeysel bir hale girer ve tansiyonun yükselmesine neden olmaktadır.
  • Vajinismus genel olarak pelvik tabanı kaslarının istem dışı kasılması sonucu oluştuğu için tedavide bu kasların gevşemesine yönelik olması tavsiye edilir.
  • Vajinismus tedavi ücretleri hastaneden hastaneye değişiklik gösterebilir ve seans olarak ücret alınır.

Vajinismus Tedavisi Evde Yapılabilir mi?

Vajinismus tedavisi evde yapılabilir ve bu egzersizler kolay olmakla beraber etkisini gösterebilmektedir. Bu egzersizler,

• Solunum egzersizleri yani solunumu kontrol etmeye yönelik egzersiz yöntemidir.
  • Gevşeme egzersizleri yani tüm vücut kaslarında gevşemeyi öğrenmeye yönelik egzersiz modelidir.
  • Vajinal dilatatörler ile beraber küçük ölçülerden başlanılarak çeşitli ölçülerde vajinal dilatatörler kullanılarak kendi kendine eğitim ve gevşeme yöntemi olmaktadır.