Gebelikte Nasıl Beslenilmeli?

Gebelikte nasıl beslenilmeli konusunda bu dönemde sağlıklı beslenmek önemlidir ve aynı zamanda fazla kilo alımını önlemek için şekerli, unlu ve yağlı besinlerin az tüketilmesi gerekiyor. Hamilelikte düzenli bir şekilde beslenmek ve sağlıklı besinlere yönlenmek daha rahat bir hamileliğin gelişmesine ve daha sağlıklı bir bebek bünyesi oluşumuna destek sağlar. Bu sebeple mutlaka doktor önerisi ile beraber sağlıklı besinlerin tüketimine özen gösterilmesi gerekilir. Hamilelikte sağlıklı beslenme önerisi konusunda,

• Beyaz et yani tavuk ve balık tüketimi yapılmalı
  • Kırmızı et tüketildiği zaman yağsız olarak tercih edilmeli
  • Şarküteri ürünleri konusunda yani sosis, salam, sucuk, pastırma tarzı ürünlerin tüketimi bırakılmalı
  • Kızartma ve kavurma yerine haşlama, ızgara, fırında pişirme tercih edilmelidir
  • Yiyecekler az tuzlu olmalıdır ve sofrada tuz kullanılmamalıdır, kullanılacaksa tuz iyotlu olmalıdır
  • Sebze, meyve ve kuru baklagiller tüketimi ve tahıllarda bir takım kimyasal içeren maddeler içerebileceğinden dolayı iyice yıkanmalıdır.
  • Kahve ve çay tüketimi azaltılmalı ve aynı zamanda yemeklerden en az 45 dakika önce veya sonra içilmelidir.
  • Kusma ve bulantı durumlarında azar azar ve sık sık öğünler tüketilmelidir.

Hamilelikte Neler Yenmemeli

Hamilelikte neler yenmemeli konusunda hamilelikte kaçınılması gereken yiyeceklerde özellikle cıva bakımından yüksek olan deniz ürünlerinden kaçınılmalıdır. Deniz ürünleri genel olarak harika bir protein kaynağı olabilir ve özellikle balık içerisinde bulunan sağlıklı yağ asitleri bebeklerin göz ve beyin gelişimini teşvik edebilir. Bununla beraber bazı balıklarda ve kabuklu olan deniz hayvanlarında potansiyel olarak tehlikeli seviyede cıva içerir. Çok sayıda bulunan cıva durumu bebeklerin gelişen sinir sistemine zarar verebilir.

Hamilelikte yenmemesi gereken bazı balıklar, ton balığı, kral uskumru, Atlantik kılıçbalığı, kılıçbalığı, köpekbalığı, tilefish olmaktadır. Tüketilmesi önerilen balıklardan bazıları ise hamsi, kedi balığı, morina, ringa, hafif konserve ton balığı, pasifik istiridye, somon, sardalya, tirsi balığı, karides, alabalık olabilmektedir. Genel olarak beslenme uzmanları gebelikte ay ay beslenme tablosu olarak kişilere destek verir.

Hamileliğin İlk Aylarında Neler Yenmemeli

Hamileliğin ilk aylarında neler yenmemeli konusunda sadece ilk aylarda değil tüm hamilelik sürecinde dikkat edilmesi gereken besinleri içerir. Bununla beraber özellikle çiğ, az pişmiş ve kontamine deniz ürünlerinden kaçınılması gerekir. Az pişmiş yemekler genel olarak zarar verir ve az pişmiş et, kümes hayvanları ve yumurtadan da kaçınılması gerekmektedir. Hamilelikte gıda kaynaklı olan hastalıkları önlemek için tüm etleri ve kümes hayvanlarını tamamen pişirmek gerekiyor.

Aşırı Bulantısı Olan Hamileler Nasıl Beslenmeli?

Aşırı bulantısı olan hamileler nasıl beslenmeli için özellikle sindirim sistemi yakınmaları en sık şekilde rastlanılan sorunlardan biridir. Gebeliğin büyük bir kısmında bulantı ve kusma sorunu görülür. Kişilerin yaşının genç olması, şişmanlık, ilk gebelik veya sigara tüketiminde bu sorunlar artar. Bu dönemde yaşanan bulantıyı önlemek için beslenme konusunda bazı tavsiyeler şu şekilde özetlenebilir,

• Az ve sık porsiyonlarda yemek tercih edilmelidir
  • Beslenmede diyetin içeriği düşük yağlı olmalıdır ve ekmekler kızartılarak tüketilmelidir
  • Bulantıyı tetikleyen faktörlerden uzak durulmalıdır
  • Öğün sayısı 6’ya çıkartılarak midenin boş kalmasına izin verilmemelidir
  • Uyandıktan sonrasında yataktan kalkmadan öncesinde kuru bir şeyler yiyecek sonra bir süre yatakta dinlendikten sonra kalkılmalıdır
  • Yemek aralarında yeterli sıvı alınmalı ve gün ışığında ufak molalar verilerek dinlenilmelidir

Gaz sorunu yaşayan hamilelerde ve şişkinlik için de azar azar ve sık şekilde beslenilmelidir. Bunun dışında hızlı bir şekilde yemek yememeli ve genel olarak her insanda gaz yapan yiyecekler konusunda kuru baklagillerden uzak durulmalıdır.