Dış Gebelik ve Kimyasal Gebelik Arasındaki Fark

Gebelik süreci oldukça önemlidir ve sürecin herhangi bir döneminde çeşitli sorunlar yaşanabilmektedir.

Dış Gebelik ve Kimyasal Gebelik Arasındaki Fark

Bilindiği üzere gebelik süreci oldukça önemlidir ve sürecin herhangi bir döneminde çeşitli sorunlar yaşanabilmektedir. Sağlıklı bir şekilde doğum yapılabilmesi adına sürecin bilinmesi ve vücutta görülen olumsuz durumlar için doktora başvurulması gerekmektedir. Bu bağlamda pek çok insan dış gebelik ile kimyasal gebelik arasındaki farkları merak etmekte olup bu konuda detaylı bir şekilde araştırma yapmaktadır. Peki ama dış gebelik nedir? Kimyasal gebelik yaşamamak için kişilerin yapması gerekenler nelerdir?

Dış Gebelik Nedir?

Hamilelik testleri bir kadının hamile olduğunu gösterse de yapılan testler, gebelik sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlediğini ifade edemeyebilir. Bazı kadınlarda gebelik sürecinin farklı şekilde ilerlediği görülmektedir. Dış gebelik, embriyonun çoğunlukla fallop tüpleri içerisine bazı durumlarda da rahim ağzı ya da karın içi vb. bölgelere yerleşmesi ile kendini belli eden bir durumdur. Dış gebelik belirtileri bağlamında kadınların farklı sorunlarla karşı karşıya kaldığı bilinmektedir.

Embriyonun fallop tüpleri, rahim ağzı ya da karın içi gibi bölgelerde bulunması hamilelik adına oldukça sıkıntılı bir durumdur. Çünkü bu bölgeler embriyoyu taşıyabilecek ve koruyabilecek yapıda değildir. Bu durum anne için tehlikelidir. Dış gebeliğin devam ettirilmesi oldukça tehlikeli olduğu için dış gebelik nasıl sonlandırılır sorusu bağlamında gebeliğin sonlandırılması gerekmektedir. Peki ama dış gebelik belirtileriyle ilgili bilinmesi gerekenler nelerdir?

Dış Gebelik Belirtileri Nelerdir?

Gebelik sürecinde ortaya çıkan ve kadının sağlığının tehlikeye girmesine neden olan dış gebeliğin çeşitli belirtileri bulunmaktadır. Dış gebelik belirtileri genel olarak aşağıdaki gibi sıralanabilmektedir:

• Kilo kaybı
  • Rektal basınç
  • Baş dönmesi ve bayılma
  • Vajinal lekelenme ve kanamalar
  • Sindirim sisteminin çalışma düzeninde çeşitli sorunlar oluşması
  • Karnın tek bir kısmında şiddetli bir ağrı görülmesi
  • Bıçak sağlanması gibi keskin ağrılar

Bu belirtilerden herhangi birine sahip olan gebelerin doktora görünmesi gerekmektedir.

Dış Gebelik Tanısı Nasıl Konur?

Dış gebelik belirtilerinden herhangi birine sahip olan kadınların vakit geçirmeden kadın doğum uzmanına görünmesi gerekmektedir. Doktor tarafından fiziki bir muayene yapılmakta ve dış gebeliklerin büyük bir kısmı bu şekilde belirlenmektedir. Dış gebelik için asıl tanı ultrasonografik incelemeler sonrasında konulmaktadır. Gerekli testlerin yapılması sonrasında doktor tarafından dış gebelik tanısı konulmakta olup uygun tedavi yöntemleri ile tedavi gerçekleştirilmektedir.

Dış Gebelik Tedavisi Nasıl Yapılır?

Dış gebelik nasıl sonlandırılır sorusu kapsamında doktor, uygun tedavi yöntemleri ile dış gebeliği sonlandırmaktadır. Dış gebeliğin sonlandırılması, dış gebelik tedavisi bağlamında oldukça önemlidir. Dış gebelik sonlandırma bağlamında farklı yöntemler kullanılmakta olup bu yöntemler dahilinde uygun şekillerde gebelik sonlandırma işlemleri gerçekleştirilmektedir.

Kimyasal Gebelik Nedir?

Sessiz gebelik olarak da bilinen kimyasal gebelik, normal bir seyirde olmadan yumurtanın döllenmesi ve embriyonun gelişme göstermeden hamileliğin devam etmesidir. Kimyasal gebeliğin laboratuvar ortamında gerçekleştirilen çeşitli tetkikler ile anlaşıldığı bilinmektedir. Kimyasal gebelik nedir sorusu, pek çok insan tarafından sorulmaktadır. Peki ama kimyasal gebelik tam olarak nedir?

Gebeliğin beşinci haftasından önce ve fetüsün bir ultrasonda gözle görülür bir şekilde görülmesinden çok önce gebelikte meydana gelen erken düşük olarak tanımlanan kimyasal gebelik, çeşitli belirtilerle kendini göstermektedir. Kimyasal gebelik yaşamamak için kişilerin çeşitli hususlara dikkat etmesi gerekmektedir. Peki kimyasal gebelikle dış gebelik arasındaki farklar nelerdir?

Dış Gebelik ile Kimyasal Gebelik Arasındaki Farklar Nelerdir?

Dış gebelik ve kimyasal gebelik arasında çeşitli farklar bulunmaktadır. Bu farklar, iki tür gebeliğin birbirinden farklı şeyler olduğunu belli etmektedir. Dış gebelik ile kimyasal gebelik arasındaki farklar genel olarak şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Dış gebelik, embriyonun rahim dışında bir yere yerleşmesi olarak nitelendirilmektedir. Bunun yanı sıra kimyasal gebelik yumurtanın döllenmesi fakat sağlıklı bir şekilde embriyoya dönemeyip rahme yerleşmeden atılması ile oluşmaktadır.
  • Kimyasal gebelikte ultrason kontrolünde kalp atışı, plasenta ve embriyo gibi belirtiler görülmemektedir.
  • Günümüzde gebeliklerin bir kısmı kimyasal gebelik ile sonuçlanmaktadır.

Dış gebelik ile kimyasal gebelik arasında yukarıdaki gibi sıralanabilen farklar bulunmaktadır. İki gebelik türü birbirinden oldukça farklıdır ve kadınların gebelik sürecine dair detaylı bir şekilde bilgi sahibi olması gerekmektedir. Gebelik esnasında herhangi bir şekilde sorun yaşanması, anne adayının sağlığının tehlikeye girmesine neden olacağından ötürü olumsuz durumlarda doktora başvurulması gerekmektedir.