Genital Hastalıklar ve Belirtileri

Genital hastalıklar, hem kadınlar hem de erkeklerde görülebilecek olan cinsel yolla bulaşabilen hastalıklardır. Ne kadar tedavi edilebilen genital hastalıklar olsa da aynı zamanda tedavisi daha zor hatta tedavi edilmediği takdirde ölümcül olabilecek olanlar da bulunmaktadır. Bu anlamda kişilerin partnerlerine dikkat etmeleri oldukça önemlidir.

Genital Hastalıklar Nelerdir?

Genital hastalıklar arasında pek çok farklı tür bulunmaktadır. Erken tespit edilmesi ve tedaviye başlanması, bu hastalıkların seyrini değiştirerek sağlığı geri kazanma olanağı sunacaktır.

1.      HIV ve AIDS

İnsan bağışıklık yetmezlik virüsü olarak adlandırılan HIV virüsü, kontrol altına alınmadığı takdirde bağışıklık sistemini çökertebilmektedir. AIDS ise, edinilmiş bağışıklık yetmezlik virüsü olarak bilinir ve tedavi edilmediklerinde enfeksiyon ve kansere yol açabilirler.

2.      Klamidya

Klamdiya, en yaygın cinsel yolla bulaşan hastalıktır. Üretrit ve prokrite sebep olabilirler. Erken evrelerde hafif belirtileri olsa da tedavi edilmediği takdirde zaman geçtikçe daha ciddi problemlere sebep olabilirler.

3.      Bel Soğukluğu

Bel Soğukluğu, sıklıkla cinsel organları, rektumu ve boğazı etkilediği bilinmektedir. Bir anne adayı enfekte olursa doğum sırasında bebeğe de bulaşarak bebeğin gözlerini etkileyebilir. En sık görülen belirtileri akıntı, sık sık idrara çıkma ve idrar sırasında duyulan rahatsızlıktır.

4.      Frengi

Frengi, kolaylıkla bulaşabilen bir genital hastalıktır. Doğru tedavi yapılmadığında daha ciddi problemlere sebep olabilmektedir.

5.      Hepatit C ve Hepatit B

Hepatit B ve Hepatit C, kan ile, cinsel yolla, dövme ve piercing ile bulaşabilmekte ve anneden bebeğe geçebilmektedir. Karaciğerde oluşabilecek hücre iltihaplarına ve hasarına sebep olabileceği de bilinmektedir.

6.      Ureaplasma ve Mycoplasma

Genital ve idrar yolu enfeksiyonlarına sebep olabilen bu hastalıklar, genel anlamda belirti göstermeyebilirler. Fallop tüplerinde ve yumurtalıklarda kalıcı hasara sebep olarak infertilite oluşturabilirler.

Genital Hastalıkların Belirtileri

Genital hastalıkların belirtileri arasında birçok farklı çeşit bulunabilmektedir. Erken tedavi edilmesi çok önemli olan bu hastalıklar için vücudunuzu dinlemeniz şarttır. Ayrıca cinsel yolla bulaştıkları için korunma yöntemlerinden de yararlanılması çok önemlidir. Genital hastalıkların belirtileri arasında;

• Deri döküntüleri
  • İshal
  • Bulantı ve Kusma
  • Genital organlarda kaşıntı ve akıntı
  • Kas ve eklem ağrıları
  • İdrar sırasında ağrı
  • Adet dönemi dışında kanama oluşması
  • Testislerde görülen şişme
  • Genital bölgede görülen siğiller
  • Cinsel ilişki sırasında acı duyma

Bu belirtilere dikkat ederek oluşmuş olan herhangi bir genital rahatsızlığın tanısı ve tedavisi açısından hızlı davranılarak oluşabilecek büyük sorunların önüne geçilebilir.

Genital Hastalıkların Tanısı

Genel olarak genital hastalıkların tanısı için erkeklerde idrar yolundan alınan bir sürüntü kültürü ve kadınlarda ise vajinal yoldan alınan sürüntü kültürü incelenir. Mikroorganizmalar, toplanan bu testler ile bulunmaya çalışılır. Kimi zaman gerek görüldüğünde rektal muayene aracılığıyla prostat masajı yapılarak prostat sıvısının da incelenmesi istenebilir. Viral enfeksiyonlar için ise kan testleri gerekir.

Genital Hastalıkların Tedavisi

Cinsel yolla bulaşan hastalıklar testi yapıldıktan ve pozitif çıktıktan sonra bir tedavi süreci başlar. Günümüzde bu tür hastalıklar modern tıbbın sunmuş olduğu çeşitli ilaçlarla tedavi edilebilmektedir. Önemli olan nokta ise, partnerlerin tedavisinin beraber yürütülmesi ve tekrar bir partnerden diğerine hastalık bulaşmasının engellenmesidir. HIV hastalığında da etki ettiği bilinen ilaçlar bulunmaktadır.

Tedavide en önemli noktalardan biri geç kalınmadan başlanmasıdır. Bunun için de öncelikle tanı koyulması şarttır. Tanı koyulabilmesi için uzman bir hekimden randevu alabilirsiniz. Unutulmamalıdır ki her hastalık gibi tedaviye başlanmadığı takdirde cinsel yolla bulaşan hastalıklar da daha ciddi sorunlara yol açabileceklerdir. Vücudunuzda gelişen alışılmadık durumlara karşı dikkatli olarak ve cinsel ilişki sırasında korunarak genital hastalıkların etkilerinin önüne geçebilirsiniz.