Miyom Belirtileri, Tanı ve Tedavi Yöntemleri

Miyom Belirtileri Nelerdir, Nasıl Tedavi Edilir?

Kadınların yaşam kalitelerini düşürme konusunda oldukça yüksek düzeyde olumsuz etkisi bulunan miyomlar, yoğun ağrı hislerinden, bulantıya kadar pek çok farklı sağlık sorununun oluşmasına neden olabilmektedir. Bu kapsamda Miyom tedavisi adına kullanılabilecek pek çok yöntem bulunmaktadır. Her şeyden öncesi tedavi yöntemlerine başvurabilmek adına teşhis ve tanı aşamasının en sağlıklı şekilde tamamlanması gerekir.

Öncelikli olarak pek çok farklı belirti ile ortaya çıkan bu sağlık sorunun ne olduğunu anlamak adına Miyom nedir? Belirtileri nelerdir? gibi soruların sorulması gerekmektedir.  Bir sonraki aşamada ise hastalığın belirtileri kapsamında nedenlerinin incelenmesi adına Miyom nasıl anlaşılır? Sorusu sorulmalıdır ve hastalığın en temel belirtileri incelenerek tanı ve teşhis aşamasına geçilmelidir. İlk tespitten sonra uzmanlardan yardım alınması önemle tavsiye edilmektedir.

Miyom Nedir?

Miyom, kadınlarda çok sık rastlanan ve kanserojen özelliği göstermeyen rahim kas dokusu üzerinde gelişen karın içi tümörlerdir. En genel tanımıyla rahimde gözlemlenen düzgün ve sınırlı kitlelere de Miyom adı verilmektedir. Hastalığa sebep olan faktörler arasında en belirgin olarak östrojen hormonu gösteriliyor olsa da temel anlamda pek çok farklı etken olduğu da bilinmektedir.

Hormonlara yönelik bir tümör olma özelliğine sahip Miyom, obez ve daha önce hiç doğum yapmamış kadınlarda çok daha sık gözlemlenmektedir. Ayrıca üreme dönemlerinde son derece yüksek bir oranla yaklaşık olarak %20 oranında gözlemlenmiştir.

Buna ek olarak kadınların menapoz dönemine girmesiyle birlikte kitlesel bir küçülme haline dönüşen Miyomların erken dönemde bir sağlık sorunu olarak gelişmesi halinde;

• Tekrarlayan gebelik kayıpları
  • Kısırlık durumları ve kısırlığa yönelik etki
  • Erken doğumun oluşması

Şeklinde ciddi sonuçlar doğurabilmektedir. Dolayısıyla Miyom tedavisi gerçekleştirilmesi ve ihmal edilmemesi gereken bir sağlık sorunudur.

Miyom Sorunlarının Ortaya Çıkma Nedenleri

Belirtilmiş olduğu gibi Miyom hastalıkları çoğunlukla hormonal olarak gözlemlenir ve bu sebepten dolayı hormona bağlı bir sağlık sorunu olarak tanımlanmaktadır. Bunun dışında ise başta genetik faktörler olmak üzere pek çok farklı belirleyici Miyomdan kaynaklı sağlık sorunu oluşmasına sebep olabilmektedir.

Miyom sorunlarının ortaya çıkma nedenleri genel hatlarıyla şu şekilde sıralanabilir:

• Beyaz ten rengine sahip kadınlara göre siyahi kadınlarda miyomların sağlık sorunu haline dönüşmesi daha yüksek orandadır.
  • Kadınlarda ilk adet döneminin normal şartlardan çok daha önce başlamış olması bu konuda tetikleyici bir etkiye sahiptir.
  • Yüksek düzeyde şişmanlık ve obezite miyomların sorun haline dönüşmesine sebep olabilir.
  • Aynı zamanda beslenme alışkanlıklarının doğru şekilde düzenlenmemiş olması ve sağlıksız tüketilen besinler de önemli bir etki göstermektedir.

Miyom sebepleri çoğunlukla bu faktörler üzerinden ortaya çıkmaktadır.

Miyom Belirtileri Nelerdir?

Miyom belirtileri konusunda pek çok farklı hastalıklar karıştırılması ya da yeterli düzeyde ayrıt edilememesine yönelik bazı durumlar bulunmaktadır. Özellikle adet döneminde gerçekleşen belirtiler çoğunlukla klasik regl sancılarına benzerlik taşıyor olduğundan tüm belirtilerin en etkili şekilde gözlemlenmesi sonucunda kanaat getirilmelidir.

Miyom belirtileri kapsamında en çok gözlemlenen belirtiler şu şekildedir;

• Karın içinde yüksek düzeyde ve yoğun bir basın hissi.
  • Karında yaşanan yoğun ağrılar
  • Oldukça yoğun, uzun ve sıradan olmayan adet dönemi ağrıları
  • Yüksek düzeyde ağrı hissedilen cinsel birliktelikler ve cinsel birleşim sırasında beklenenden fazla ağrı hissedilmesi
  • Kabızlık ve benzeri bağırsak sağlığı sorunlarının ortaya çıkması
  • Çok sık idrar yapma
  • İdrar kaçırılması ve idrara yapılmasından sonra tam olarak boşaltımın gerçekleşmemiş olması hissi

Gibi temel belirtiler Miyom belirtileri kapsamında en sık rastlanan ve en çok görülen belirtiler arasında yer almaktadır.

Miyom Nasıl Tedavi Edilir?

Miyom tedavisi konusunda kullanılabilecek iki temel yaklaşım bulunmaktadır. Hastalığın tedavi edilmesi amacıyla üretilen ve özel olarak geliştirilmiş ilaçlar bulunmuyor olduğundan ilk tedavi yöntemi izleme ve takip etme üzerine kuruludur. Aynı zamanda Miyom tedavisi kapsamında cerrahi müdahaleye başvurmak da mümkündür.

Miyom tedavisi kapsamında cerrahi müdahalelerin tercih edilmesi durumunda ise kullanılabilecek pek çok farklı müdahale yöntemi bulunur. Açık ve kapalı ameliyat şeklinde olan bu yöntemler aracılığıyla miyom sağlığı sorunlarınnı giderilmesi mümkün olmakla birlikte Histopreskopi Miyomektomi yöntemi aracılığıyla özel olarak geliştirilmiş bir optik cihaz aracılığıyla rahim ağzına giriş yapılarak hiçbir kesi olmadan müdahalenin yapılabilmesi mümkün olmaktadır.