Vajinismus Hastalığı Nedir? Nasıl Olur?

Vajinismus Hastalığı Nedir? Nasıl Olur?

Vajinismus nedir tedavisi nasıl yapılır sorusu hastalığın detaylarını merak eden birçok insan tarafından sorulmaktadır. Kadınlarda görülen cinsel işlev bozukluklarından bir tanesi olan vajinismus, her 100 kadından birinde görülmektedir. Kadının cinsel ilişkiye girmek istemesine karşın kendi iradesinin dışında cinsel ilişkiye girememesi durumu olan vajinismus, tedavi edilmediği takdirde kadının mutsuzlaşmasına ve evliliklerin bitmesine neden olabilmektedir. Peki vajinismus nedir tedavisi nasıl gerçekleştirilmektedir?

Vajinismus Hastalığı Nedir?

Bilindiği üzere insan vücudunda pek çok kas bulunmaktadır. Bu kasların en dikkate değer özelliklerinden bir tanesi esnek hareket etmeye olanak sağlamasıdır. Vajinada da esnemeye imkan veren kaslar bulunmakta olup cinsel ilişki sırasında bu kaslar esneyerek vajinal penetrasyon gerçekleşmektedir. Fakat psikolojik ya da fizyolojik nedenlerden ötürü cinsel ilişki sırasında kasılma olması ve yeterli esnemenin oluşmaması, vajinaya giriş engellenmesine neden olmaktadır. Bu durum vajinismus hastalığı şeklinde tanımlanmaktadır. Peki vajinismus tedavi yöntemleri nelerdir? Hastalıkla ilgili bilinmesi gereken hususlar nelerdir?

Vajinismus Belirtileri Nelerdir?

Vajinismus belirtileri vajinismus türlerine ve kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Fakat genel olarak belirtileri şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Cinsel birliktelik adına kadının istek duymasına rağmen kendini kapatma zorunluluğunu hissetmesi
  • Cinsel ilişki esnasında vajinada şiddetli kasılmalar meydana gelmesi
  • Tampon ve fitil benzeri ilaçlarda da cinsel ilişki sırasında yaşanan korkuların hissedilmesi
  • Vajinada kuruluk olması
  • Cinsel ilişkide vajinayı tamamen kapatma isteğinin oluşması
  • İlişki öncesi ve sırasında korkudan terleme ve titreme olması
  • Jinekolog muayenesinden korku veya rahatsızlık duyulması
  • Jinekolog muayenesinde cinsel ilişki esnasında görüldüğü gibi vajinada kasılmalar meydana gelmesi

Bu semptomlar, kişide vajinismus olduğunu gösterebilmektedir. Bu belirtilerden herhangi birine sahip olan kişilerin doktora gitmesi ve gerekli kontrollerden geçmesi gerekmektedir.

Vajinismus Sebepleri Nelerdir?

Bir kadının cinsel yaşantısını olumsuz bir şekilde etkileyen vajinismus hastalığının pek çok sebebi bulunmaktadır. Bu sebepleri genel olarak aşağıdaki gibi sıralamak olanaklıdır:

• Vajinanın kısa olması, vajina içerisinde perde olması
  • Vajinal enfeksiyonlar
  • Kızlık zarının normalde kalın ve sert olması
  • Vulvar vestibulitis hastalığı
  • Kadının kendini yetersiz, başarısız ve umutsuz hissetmesi
  • İlk gece korkusu
  • Kişinin cinsel istismas, taciz ya da tecavüze uğraması

Gibi faktörler vajinismus hastalığının belirtileri olarak karşımıza çıkmaktadır.

Vajinismus Çeşitleri Nelerdir?

Vajinismus hastalığı, cinsel ilişkinin herhangi bir döneminde ortaya çıkabilmektedir. Bu bağlamda ilk defa cinsel ilişki yaşayan kişilerde rahatsızlık görülebildiği gibi daha sonradan da bu hastalık kendini belli edebilmektedir. Vajinismus çeşitleri genel olarak şu başlıklar halinde değerlendirilebilir:

Primer Vajinismus

İlk defa cinsel ilişkiye giren kişilerin vajinalarında kasılmalar meydana gelebilmekte, bu durumda vajinaya giriş engellenmektedir. Primer vajinismus nedir sorusu bağlamında bu sorunun kökünde ilk gece korkusu olduğunu ifade etmek mümkündür.

Sekonder Vajinismus

Bir kadının cinsel hayatı normal bir şekilde seyrederken travma, kürtaj, ağrılı jinekolojik muayene vb. sebeplerden dolayı sekonder vajinismus gerçekleşebilmektedir. Bu hastalığın temelinde de korku duygusunun olduğunu ifade etmek gerekmektedir.

Vajinismus Teşhisi Nasıl Konulur?

Vajinismus hastalığı ile ilgili doktora giden kadınlarda tedavi yöntemlerinin uygulanabilmesi için çeşitli tetkiklerin yapılması ve hastalığın teşhis edilmesi gerekmektedir. Vajinismus tedavisi kapsamında doktor, ilk önce hastanın cinsel geçmişi hakkında bilgi alır. Sözlü muayenenin ardından pelvik muayeneye geçilir. Bazı kadınlar, pelvik muayeneye sıcak bakmayabilir. Kendilerini huzursuz hissedebilir ve bu durum vajinada kasılmalara neden olabilir. Bu durumda hastanın rahatlaması adına pozisyon değişikliği yapılabilmektedir. Hastanın kendini en rahat hissettiği fiziksel pozisyonda bulunması muayenenin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi adına çok önemlidir. Muayenelerin tamamlanması ile birlikte doktor hastaya vajinismus teşhisi koyabilmekte, bu ise uygun tedavi yöntemleri ile hastanın tedavi edilmesini olanaklı hale getirmektedir. Peki vajinismus tedavi yöntemleri nelerdir?

Vajinismus Tedavisi

Eğer fiziksel etkenlerden dolayı vajinismus hastalığı ortaya çıkmışsa bu durumda ilaç tedavisi gerçekleştirilebilmektedir. Bunun yanı sıra seks terapistine yönlendirme yapılabilmekte, bu sayede konunun uzmanları tarafından hastanın rahatlaması sağlanabilmektedir. Bunun yanı sıra vajinal kasların gevşemesi adına çeşitli egzersizler gerçekleştirilebilmektedir. Bu tedaviler, cinsel dürtülerin arttırılması ve cinsel ilişki sırasında rahatlamanın sağlanmasını amaçlamaktadır.

Vajinismus için Hangi Bölüme Gitmek Gerekir?

Vajinismus tedavisi için Kadın Hastalıkları ve Doğum bölümüne gidilmesi ve uzman doktorlar tarafından gerekli muayenelerin yapılması gerekmektedir.