Gebelikte Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

Gebelikte bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir için öncelikle kadın doğum doktorunuz ile faydalı olarak besinler hakkında bilgi alabilirsiniz. Hamilelikte genel olarak bağışıklık sistemi zayıflar ve vücutta iltihaplanma riskini de artırmaktadır. Grip gibi basit hastalıklara yakalanma olasılığı artar ve hamilelik gerekmedikçe ilaç alınmadığından dolayı iyileşme süreci yavaş olur. Yaşanan tüm bu rahatsızlıklar anne adaylarına zarar verir. Gebelikle bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir için en basit yol sağlıklı beslenmenin tercih edilmelidir.

Hamilelikte Bağışıklık Sistemi Zayıflar mı?

Hamilelikte bağışıklık sistemi zayıflar mı genel olarak bakıldığında bağışıklık sistemi hassaslaşır. Gebelikte bağışıklık sistemini yeni duruma göre tekrar düzenlenir ve bunun yanı sıra gebelik bazı metabolik değişiklikleri beraberinde getirir. Buna ek olarak yeterli uyku ve beslenme sağlanmazsa bağışıklık durumunu zayıflatabilmektedir. Gebelikte bağışıklık durumu zayıfladığı aman enfeksiyonlar için daha elverişli olur ve diğer yandan anneler halsiz, yorgun hissedeler. Bu sebeple gebelik durumunda güçlü bir bağışıklık sistemi oluşturulmalıdır.

Hamilelikte Bağışıklık Güçlendirici Besinler

Hamilelikte bağışıklık güçlendirici besinler için gebelikte bağışıklık sistemini kuvvetlendiren protein açısından zengin olan besinlerdir. Güçlü bir bağışıklık sistemi için öncelik olarak bağırsak sağlığının korunması gerekir ve bu durumdan dolayı bağırsak florasını düzenleme için besinleri tüketirken hamilelikte bolca vitamin ve minerallerin tüketilmesi gerekir. Bunun dışında vitamin ve mineral açısından zengin olan meyve ve sebzeler bu dönemde tüketilmeye uygundur. Hamilelikte bağışıklık güçlendirici bazı besinler,

• Portakal, mandalina, greyfurt, nar gibi hem A hem de C vitamini açısından zengin olan meyveler.
  • Lahana, brokoli, ıspanak gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler kalsiyum ve demir zengini olan besinler.
  • Sarımsak, soğan, keten tohumu gibi gıdalar hamilelikte bağışıklık sistemini güçlendirir.
  • Yumurta, süt ve et beslenmenin mutlaka önemli bir parçası olmalıdır ve özellikle kırmızı et ve beyaz et olarak sayılan balık haftada iki kez tüketilmelidir.
  • Hamilelik süresi boyunca bebeklerin sinir sistemine zarar verecek yüksek civa içeren balıklar tüketilmemelidir. Tüketilmesi önerilen besinler alabalık, hamsi, sardalya, somon balığı önerilir.
  • Unutulmaması gereken önemli bir detay güçlü bağışıklık sistemi için bolca sıvı tüketimidir. En az 2- 2,5 litre su içmek bağışıklık sistemini güçlendirmenin önemli bir yoludur.

Hamilelikte Bağışıklık Sistemi Nasıl Güçlendirilir?

Hamilelikte bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir için kuvvetlendirme işleminin ön koşullarından biri de bağırsak sağlığını daha iyi hale getirmektir. Bu sebeple bağırsak florasını gücendiren kefir, yoğurt, ayran ve peynirin de gebelikte yoğun olarak tüketilmesi ve aynı zamanda probiyotik alımının arttırılması önemlidir. Hamilelik döneminde vücudun bağışıklık sistemini gücendirerek grip gibi hastalıklara karşı vücut direncini arttıran minerallerden biri de çinko olmaktadır.

Protein oranı yüksek olan süt ürünleri aynı zamanda çinko da içermektedir. Mercimek, nohut, bezelye, kuru fasulye gibi baklagiller ve kuruyemişler yüksek oranda çinko içerir. Özellikle fındık, ceviz, badem gibi kuruyemişler yüksek oranda bulunur ve sıklıkla acıkan hamile annelerin karnını tok tutar ve E vitaminini doğal olarak bünyeye katar.

Hamilelikte Bağışıklık Neden Zayıflar?

Hamilelikte bağışıklık neden zayıflar için hormonal dengesizliklerden dolayı hamilelik hormonu olarak bilinen HCG hormonunun hamilelik döneminde artış göstermesi vücutta bazı farklılıkları beraberinde getirmektir. Bu durumda beraber âdet kanamasının kesilmesi, ruhsal olan gerginlikler, bitkinlik ve mide bulantıları gibi bazı erken hamilelik belirtileri baş gösterebilmektedir. Hamilelik evresi döneminde anne adaylarının hamilelikte bağışıklık sistemini güçsüzleştirmesine neden olan bir diğer durumda yetersiz beslenme durumudur. Anne adaylarının hamilelik döneminde vücuduna alınması gereken vitamin ve mineral desteğinin eksikliğinde savunma sistemi olumsuz etkilenir.